"POWÓDŹ" PAWEŁ FLESZAR


"POWÓDŹ" PAWEŁ FLESZAR

                  Pustka... nie wiem co napisać... czuję się tak jak zaczynałam czytać  tę książkę... pierwsze rozdziały nie docierały do mnie... były odległe i prozaiczne... nie potrafiłam wgryźć się w treść... za dużo zdawkowych informacji... 

                  Główny bohater Kris dowiaduje się, że jego przyjaciel z dzieciństwa Jakub popełnia samobójstwo - nie umie uwierzyć, że Kuba mógłby targnąć się na swoje życie dlatego postanawia wyjaśnić całą sytuacje. 

                   Pomimo protestów żony udaje się do Krakowa i to tam zaczyna się niebezpieczna gra... w której stawką jest nie tylko życie Krisa, ale nowo poznanych nastolatków Mariki i Kamila - fachowca od elektroniki. Jak myślicie czego się dowiedzą...? Czy Jakub rzeczywiście  odebrał sobie życie? W co był zamieszany...? 

                    Zaczynają się podchody..., bo Kris jest śledzony i lekko poturbowany to ma być dla niego ostrzeżenie, żeby nie mieszał się w cudze sprawy. Akcja się rozpędza i wciąga do tego pojawia się czarny humor, w postaciach nastolatków co dodaje kolorytu do całej powieści. Tak jak napisałam na początku, strony startowe były dla mnie ciężkie, ale gdy poskłada się wszystkie informacje do jednego wora - tworzą wyrafinowaną całość. Nie zrażajcie się tylko doczytajcie do końca, bo wtedy będziecie mieli jasność, że autor dobrze wie dlaczego posłużył się tymi porównaniami np o powodzi :) 

                    Godna uznania jest również grafika w książce na którą zwróciłam uwagę - czyli zamiast zwykłych rozdziałów występuje kartka z kalendarza, oraz zamieszczenie rubryk jak w zwyczajnej gazecie. Chyba jeszcze nie miałam do czynienia z takim zabiegiem, ale bardzo mi przypadł do gustu. Widać, że autor ma dużą wyobraźnię i rzeczowo podchodzi do sytuacji, która istnieje w sieci i na świecie, miał świetny pomysł na fabułę i realizację, a małe mankamenty zdarzają się każdemu. :)

                    
               

"POWÓDŹ" PAWEŁ FLESZAR "POWÓDŹ" PAWEŁ FLESZAR Reviewed by CzytaDeLiczne on listopada 22, 2019 Rating: 5

Brak komentarzy